۱۳۹۱/۰۶/۱۹

استفاده از عینک بخصوص عینکهای آفتابی در فصل گرما .


استفاده از عینک :- استفاده از عینک بخصوص عینکهای آفتابی در فصل گرما یک امر ضروری است به صحت و سلامتی چشم ، پس چرا افراد که از عینک ، بخصوص عینکهای آفتابی استفاده میکنند مورد تحقیر و تمسخر قرار میگیرند؟

عينك آفتابي براي جلوگيري ازصدمه ديدن چشم هاست نه براي اينكه روي سر و صورت گذاشت شود برای فیشن عینک آفتابی نقش حیاتی در محافظت از اطراف چشم بازی می کند .پوست اطراف چشم مانند پلک ، بسیار نازک و آسیب پذیر به سرطان پوست است . عینک آفتابی نه تنها از صدمه خوردن سلولهای چشم در برابر اشعه مضر خورشید جلوگیری می کند بلکه از تشکیل چین و چروک و ضخیم شدن پوست اطراف چشم نیز جلوگیری می کند. در هر جایی كه هستید كمی به دور وبرتان نگاه كنید. از هر چند نفر حداقل یكی از آنها یك وسیله اضافی روی صورت خود دارد كه همان عینك است. هركدام از این افراد به مقصود خاصی از این عینك استفاده می كنند. بعضی از آنها تنها به خاطر زیبایی عینك می‌زنند. بعضی برای محافظت از چشم در برابر آفتاب عینك ‌می‌زنند.
 ‌بعضی برای تقویت بینایی و درمان كاهش قدرت بینایی از آن استفاده می‌كنند. پس عینك ممكن است كاربردهای متفاوتی داشته باشد.


● عینك‌های آفتابی و تزئینی
همان طور كه گفته شد هدف از به كار گرفتن این عینك‌ها‌، محافظت چشم‌ها در برابر اشعه‌های آسیب‌ رسان خورشید است. نكته‌ای‌ كه در اینجا باید به آن اشاره كرد، این است كه گاهی این عینك‌ها نه تنها از چشم‌ها در برابر اشعه‌های نور خورشید محافظت نمی‌كنند بلكه باعث می‌شود آسیب بیشتری هم به چشم وارد شود.
پس اگر به دلیل هرگونه بیماری چشمی نیاز به استفاده از عینك آفتابی دارید، حتماٌ باید در انتخاب آن دقت كنید؛ چون عینك‌های غیر استاندارد پشت چشم را تاریک میسازد .
استفاده از عینک های آفتابی در ساعات اولیه صبح و عصرها به هنگام غروب خورشید در مقایسه با بقیه اوقات روز مهمتر و ضروری تر است.
بسیاری از افراد تصور می کنند در ساعات اولیه صبح و همچنین عصرها که نور خورشید شدت کمتری دارد ؛ به استفاده از عینک آفتابی نیازی نیست و بر این اساس ممکن است در این
ساعات کمتر از عینک استفاده کنند.
این در حالی است که در همین ساعات چون خورشید به صورت مستقیم می تابد؛ میزان اشعه بیشتری وارد چشم می شود؛ اما در سایر اوقات روز مثلا در ظهر که شدت تابش نور خورشید به حداکثر خود می رسد؛ نور مستقیم وارد چشم نمی شود بلکه بیشتر روی سر متمرکز می شود.
تحقیقات نشان داده است ؛ در بهار ؛ خزان و تابستان شدت اشعه UV یا همان اشعه ماورای بنفش خورشید در ساعات اولیه (صبح) و ساعات پایانی (بعدازظهر) به علت آن که پرتو خورشید با زاویه کمتر می تابد؛ دو برابر است و چشم ها در این ساعت ها کاملا در معرض خطر قرار دارند.

سید طاهر محصل در دانشگاه بلخ میگوید :- استفاده از عنیک های افتابی در مقابل نور خورشید برای چشم یک امرا ضروری است چون نور خورشید مستقیم بالای چشم میتابد ، ممکن است فرد در آینده به ضعیفی چشم مبتلا گردد .
صدا..................
حسن جان محصل دانشکده انجینری در دانشگاه بلخ با اشاره به اینکه استفاده از عینک های آفتابی استاندارد در همه فصل های سال لازم است ؛ گفت : عینک آفتابی غیراستاندارد؛ به علت کیفیت نامناسبی که دارد باعث ورود میزان بیشتری از نور خورشید به داخل چشم ها می شود ، می افزاید از عنیک بطور فیش استفاده نشود و کسانیکه از عنیک استفاده میکنند نباید به چشم حقیر و یا مورد تمسخر قرار داد.
صدا..................
مهمترین مشخصه عینک آفتابی جلوگیری از ورود اشعه ماورای بنفش به داخل چشم است : این اشعه و سایر اشعه های موجود در نور خورشید به پوست اطراف چشم آسیب می رساند و یک عینک آفتابی که مانع ورود این اشعه نشود نه تنها مفید نیست ؛ بلکه خطرناک هم هست. شماری از دوستان مان در رابطه به موضوع برنام نظریات سودمندی دارند .
 صدا..................
در محیطهایی مانند کنار دریا؛ فضاهای باز و در بیشتر شهرهای کشور که آفتاب شدید دارند؛ استفاده از عینک های آفتابی مناسب ؛ برای همه افراد لازم و ضروری است.اشعه آفتاب می تواند باعث پیری زودرس پوست و برخی سرطان های پوستی شود که پوست اطراف چشم به علت نازک تر بودن ؛ بیشتر در معرض عوارض نور خورشید قرار دارد.
عینک های آفتابی و کرم های ضد آفتاب به خصوص در کودکان ؛ ضروری است چشم کودکان در مقایسه با بزرگسالان بیشتر در معرض عوارض و آسیب های ناشی از اشعه فرابنفش خورشید قرار دارد.


جهت دریافت فایل های صوتی این گذارش به ایمیل آدرس شخصی ام یا به شمار تیلفونم پیام بگذارید
Nawedfarhad@gmail.com
+93795935303

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

تاثیر موسیقی بالای کودکان

 تاثیر موسیقی بالای کودکان ، موسیقی روی روح و روان کودکان تاثیر مثبت دارد ، و در این پست فواید موسیقی برای کاهش اضطراب و افسردگی کودکان ر...