۱۳۹۱/۰۸/۰۶

تاثیر موسیقی بالای کودکان


 تاثیر موسیقی بالای کودکان ، موسیقی روی روح و روان کودکان تاثیر مثبت دارد ، و در این پست فواید موسیقی برای کاهش اضطراب و افسردگی کودکان را مورد برسی قرار دادیم.


موسیقی می‌تواند میزان ضریب هوش را در میان کودکان و بزرگسالان تا 7 درجه افزایش دهد.
دانشمندان با انجام تحقیقاتی ادعا کرده‌اند افرادی که میتوانند یکی از آلات موسیقی را بنوازند باهوشترند، زندگی اجتماعی بهتری دارند و در تحصیلات خود موفق‌ترند. موسیقی بر رفتارهای کودکان تاثیر بسیار مثبتی دارد ، محققان در این باره اعلام کردند: شواهد نشان میدهد مغز موسیقیدانان از لحاظ ساختار و عملکرد با افرادی که با موسیقی آشنایی ندارند تفاوتهای زیادی دارد.
هیچ چیزی مانند موسیقی نمی‌تواند همه قسمت‌های مغزی را فعال کند . زمانی که کودکان با موسقی آشنا می‌شود قسمت‌های زیادی از مغز آنها به طور همزمان تقویت می‌شود که از جمله آن می‌توان به مرکز زبان‌آموزی و محاسباتی اشاره کرد.کودکانی که موسیقی گوش می‌دهند قدرت شنیداری آنها به طورقابل توجهی افزایش پیدا می‌کندکه همین عامل سبب می‌شود مهارت‌های زبان‌آموزی آنها رشد چشمگیری داشته باشد.تحقیقات نشان داده است که کودکان حتی قبل از تولد نیز می‌توانند به صدای موسیقی گوش داده و آن را به خاطر بسپارند.موسیقی همچنین می‌تواند روی رفتار کودکان تأثیر مثبتی داشته باشد نواختن موسیقی به شدت حس اعتماد به نفس کودکان را افزایش می‌دهد. موسیقی می تواند کیفیت زندگی کودک را در عرصه های مختلف بالا ببرداین ارتباطات به وسیله آوازهای موجود در موسیقی و توانایی نفوذ موسیقی به اعماق روح انسان تسهیل می شود و در نهایت فضای مثبت و موقعیت عالی برای رشد کودک فراهم می آورند.
• ثابت شده است که موسیقی می تواند میزان تحمل درد در کودکان را بهنگام بیماری یا موقعیت های شامل استرس افزایش دهد.

حمیده ظفر کارشناس در امور خانوادگی میگوید :- موسیقی یک غذای است که روح و روان طفل را شاد میسازد وی با بیان اینکه موسیقی‌ شاد و آرام‌بخش با ایجاد روحیه آرام و جذب سلولی و تغذیه بهتر، کیفیت رشد را بیشتر می‌کند، و می ‌افزود: موسیقی‌ها وابستگی و دلبستگی‌ عاطفی را حین شیردهی بین مادر و نوزاد افزایش می‌دهد.
صدا................
وی با بیان اینکه :- موسیقی‌های هیجان انگیز و مخرب، موسیقی‌های با ریتم تند با ایجاد هیجان‌زدگی و فشار روانی، رشد کودک را به تاخیر می‌اندازد. وی تاکین میکند موسیقی باید نارمل شنیده شود ، چون آواز بلند اثر منفی بالای طفل دارد.
صدا................
موسیقی می تواند مشوق اجتماعی تر شدن کودکان شود و توانایی آنها را در نشان دادن نظرات و احساسات و نیز برقراری ارتباط با دیگران افزایش دهد. صمیم راسخ میگوید :- موسیقی فطرت هر انسان است که 90 فیصدمردم جهان به یک نوعی از موسیقی علاقه دارد .
صدا................
موسيقي به شنونده انگيزه و طرز برخورد مثبت ارائه مي‌دهد. با گوش فرادادن به موسيقي دلپذيري در محيط و حين انجام كاري دشوار مي‌توان آن را آسان‌تر ساخت. در مواردي ممكن است موسيقي طرز برخورد مثبت را افزايش ندهد ولي فشار كار را كم و آن را آسان‌تر مي‌كند. تعدادی از دوستان ما در رابطه به موضوع برنامه نظریاتی سودمندی دارند.
صدا................
امروزه استرس و اضطراب، خطري براي سلامتي است. استرس در زندگي روزمره فراوان است و بنابراين ما هر كاري كه براي سلامتي خود انجام دهيم مفيد است. روشي مهم براي كم كردن استرس در زندگي روزمره، گوش دادن به موسيقي است. سالها پيش قطعه موسيقيهايي منحصرا‌ً به هدف آرامش اعصاب و كاهش استرس خلق شد. مطالعات نشان داده كه موسيقيهاي Relaxation يا آرامش اعصاب تنشها را كم مي‌كند اما گوش دادن به موسيقي انتخابي اثر بهتر و سودمندتري دارد.

جهت دریافت فایل های صوتی این گذارش به ایمیل آدرس شخصی ام یا به شمار تیلفونم پیام بگذارید
Nawedfarhad@gmail.com
4915778432017+

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

تاثیر موسیقی بالای کودکان

 تاثیر موسیقی بالای کودکان ، موسیقی روی روح و روان کودکان تاثیر مثبت دارد ، و در این پست فواید موسیقی برای کاهش اضطراب و افسردگی کودکان ر...