۱۳۹۱/۰۶/۰۷

تحول جدید در استفاده از تکنالوژی عصری در افغانستان بخصوص در ولایت بلخ


 تحول جدید در استفاده از تکنالوژی عصری, جوانان امروز بخصوص محصلین با تکنالوژی عصری تجهیز شده اند , و کاربران این تکنالوژی بخصوص تکنالوژ مخابراتی رو به افزایش است .

افغانستان در عرصه تکنالوجی و بخصوص تکنالوپی مخابراتی رشد چشمگیری داشته است. سرمایه گذاران داخلی و خارجی میلیون ها دالررا در این بخش در کشور سرمایه گذاری کرده اند حکومت افغانستان در عرصه مخابرات بسيار سريع عمل نموده، مقررات و جواز هاى مناسب را ايجاد و وضع کرده است. اين امر مبين موجوديت اساسات است که در چوکات آن امور مخابراتى پيشبرده ميشود دولت افغانستان با رهبری کردن این بخش، رشد اقتصادی را درکشور به پیش میبرد.
يک دهه قبل گرفتن تماس آزاد  و آسان در افغانستان براى مردم اينکشوربسیار مشکل بنظر ميرسید. و یگانه راه جهت تماس به دوستان در داخل و خارج از کشور تيليفون هاى مجلل و گرانبهاى ستلايت بود که يگانه وسيله گرفتن تماس با دوستان در کشور محسوب مى شد
به اساس گزارش مجله شرکت توتال تيلى کام، هم اکنون مخابرات بيسيم وسيلۀ است که بسيارى افغان ها از آن استفاده مى نمايد و رقم مشترکين آن در کشور به حدود ١٨ ميليون نفر ميرسد شبکه تيليفون هاى همراه افغانستان در سال ١٣٨٢ با فعال شدن شرکت مخابراتى افغان بيسيم، آغاز به کارکرد. روشن دومين شبکه مخابراتى است که بازار تيليفون هاى همراه را بيشتر وسعت داد. الى سال ١٣٩1چهار شرکت عمده و يک شرکت نسبتاً کوچک عرض اندام کرد که در بخش مخابرات افغانستان به رقابت پرداخته و اکنون اکثريت قابل ملاحظه افغان ها به مخابرات بيسيم دسترسى دارند. اکنون که شرکت هاى مخابراتى بيسيم در کشور به فعاليت آغاز کرده، بسيارى از افغان ها حيران مانده اند که بدون اين وسيله چطور ميتوانستند از يک جاده با خانواده خويش و يا برادران و يا پسران کاکاى شان از قسمت هاى مختلف جهان و يا از باغ انار تماس ميگرفتند
هم اکنون مشترکین تیلیفون درسطح کشور به 18 میلیون نفر میرسد و بیشتر از یک میلیون افغان در تمام کشور از انترنت استفاده میکنند. تاکنون سرمایه گذاری در بخش مخابرات نزدیک به ۷۲ میلیاردافغانی میرسد و هشتاد فیصد مردم کشور به این خدمات دسترسی دارند و این فیصدی هرروز بالا میرود. همچنان بیشتر از پینجاه هزار نفر در بخش تکنالوجی مخابراتی درکشور مصروف کاراند

سید غضنفر محصل در دانشگاه بلخ میگوید :- تکنالوپی برای نفع رساندن و ایجاد سهولت برای بشر است که باید به نحو احسن از استفاده کرد و اینکه از آن چگونه استفاده میکنیم به کدام راه استفاده میکنیم تعلق به خود شخص .
صدا..................
محمد حسین یکی از باشنده گان مزار شریف از بهبود حاصل شدن در کیفیت مخابرات وپایین امدن قیمت های مکالمات تلفونی خوشبین است وانرا نتیجه زحمات وتلاشهای مسئولین این بخش می داند .
صدا...............
شماری از محصلین دانشکده کمپیوتر ساینس دانشگاه بلخ میگویند :- تکنالوژی به خصوص تکنالوژی مخابراتی در کشور چیزی جدیدی است که با سپری شدن هر روز مردم با تکنالوژی عصری تجهیز میشوند, میگویند افراد جامعه بکوشند تا از خدماتی مخابراتی بخصوص تیلفون همراه به نحوه درست از آن استفاده بکنند و در استفاده آن افراد و تفریط نکنند تا ضربه سنگین بر اقتصاده آنان وارد نگردد.
صدا.............

غناى فناورى عصرى در دسترس مردم افغانستان جهت رسيدگى و تماس با جهان خارج قرار دارد. کشور ما با يک ميليون کاربر انترنت، ثبت و راجستر بیش یک ملیون افغان در فيس بوک و استفاده 18 ميليون تن از تيليفون هاى همراه (موبائل)، با توجه به صلح و امنیت و به پيشرفت تکنالوژی آماده عقب گذاشتن و بدر آمدن از دهه هاى , جنگ هستند , اهميت قابل ملاحظه انکشاف تکنالوژی در اين است که به نفع تمام جوانب مى باشد , مردم از کیفیت بهتر تکنالوژی مستفید میشوند جوانان به کار گماشته میشود حکومت عوايد قابل ملاحظه بدست آورده و شرکت هاى مخابراتى به اميد نفع بردن، سرمايه گزارى مى نمايند. بدين ترتيب اين يک پيشرفت است که از داخل افغانستان نشات ميکند و توقع ميرود تا مدت ها در آينده دوام داشته باشد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

تاثیر موسیقی بالای کودکان

 تاثیر موسیقی بالای کودکان ، موسیقی روی روح و روان کودکان تاثیر مثبت دارد ، و در این پست فواید موسیقی برای کاهش اضطراب و افسردگی کودکان ر...