۱۳۹۱/۰۶/۰۵

اثر نام گزاری بالای اطفال


اثر نام گزاری بالای اطفال ، والدین در این راستا باید دقیق باشند اسم های را برای اطفال خود انتخاب بکنند که در آینده مورد تمسخر در جامعه قرار نگیرند و باید اسمی باشد که طفل را وادار بسازد تا نظر به اسم خود شخصیت خود را بسازد .

انتخاب نام برای نوزاد یکی از اصلی ترین وظایف پدر و مادر در هنگام تولد فرزندشان است و باید براساس وضعیت اجتماعی، سیاسی، فرهنگی، مذهبی و ملی و آداب و رسوم آن منطقه نامی برای فرزند متولد شده در نظر گرفته شود که از وظایف اولیه پدر و مادری است که باید توجه ویژه ای همراه با تحقیق، تفحص و روشن بینی به آن صورت بگیرد. نام را باید از دیدگاه زبان شناسی، جامعه شناسی، تاریخی، ادبی، دینی و روان شناسی مورد بررسی قرار داد و با در نظر گرفتن این شاخه های گوناگون نسبت به انتخاب آن اقدام کرد،
نامی که فاکتورها اخلاقی، تاریخی، دینی، ملی و آداب و رسوم یک جامعه و فرهنگ آن جامعه را نداشته باشد اولین هدیه پدر و مادر به فرزندشان نام نیکو و انتخاب اسمی زیبا و مناسب است و باید از انتخاب نامهایی که برای سنین کوچک مناسب است پرهیز نمود و برای کودک نامی انتخاب کرد که معنایی آن غنی باشد، بیانگر باورهای دینی، ملی، قومی و فردی باشد، منعکس کننده آداب و رسوم اجتماعی، فرهنگ یک ملت یا یک قوم باشد و شخصیت بخش و نشان دهنده جهت گیری تفکر انسان و به دور از هر گونه تقلید باشد.«نام» باید واژه یا کلمه ای باشد که تلفظ آن ابهام برانگیز نبوده و زمینه تمسخر را فراهم نکند، شیرین، زیبا و خوش ادا باشد.
قیوم بابک زورنالیست در ولایت بلخ میگوید :- نام گزاری بالای شخصیت طفل تاثیر بسزایی خود را دارد ، نام نیک نام بر گرفته از فرهنگ ، علم و هنر و ارزشهای انسانی و اعتقاداتی طفل را وادار میسازد که نظر به نام نیک خود شخصیت خود را بسازد ، و طفل را وادار میسازد تا از کرامت نام نیک خود حفاظت کند ، و نیز می افزاید در صورت که والدین در عرصه نام گزاری بالای اطفال خود توجه ویژه به خرچ ندهد تاثیر منفی بالای روح روان طفل در آینده وارد خواهد شد .
صدا....................
بنابراین با توجه به اینکه نام هر کسی تا پایان زندگانی تابلوی وجودی او می باشد و نام نیک و ارزشمند و زیبا تأثیر بسزایی در شخصیت کودک دارد ، قیوم بابک میگوید ، باید بر طفل یک نام نیک انتخاب کرد به طوری که مردم آن را زشت نشمارند و کودک پس از بزرگ شدن و به حد بلوغ رسیدن از آن نفرت نداشته باشد و کرامت و احترام فرد را خدشه دار نکند.
صدا....................
ناصر شهروند شهر مزارشریف میگوید :- اسم هویت یک شخص را تثبیت میکند ، اگر والدین در نامگزاری اطفال خویش دقت نکنند در آینده اطفالشان در جامعه مورد تمسخر افراد قرار میگیرد ، وی ازمسئولین ثبت احوال نفوس میخواهد در هنگام گرفتن کارت هویت باید برای والدین که سطح دانش شان پاین است در معنی اسم اطفال شان متوجه بسازد .
صدا...................
ناصر میگوید :- جامعه ما جامعه اسلامی است و دارایی فرهنگ غنی میباشد، بدین لحاظ فرهنگ ما اسمهای خارجی را نمیپذیرد ،‌زیرا اگر به فرهنگ و مذهب خود مراجعه کنیم بهترین اسم ها وجود دارد اگر بالای فرزندان خود بگذاریم بهتر خواهد
صدا......................
معنی نام ناپسند نباشد و نام شخصی نباشد که بر فسق و فجور در میان مردم مشهور بوده یا باشد مانند ""، "چنگیز"، "هیتلر"."نام"بیانگر تکبر و خودبینی نباشد."نام"، بیانگر پرستش غیرخدا نباشد."نام"بیانگر بدبینی نباشد.نام فرزند از پیامبران و انبیاء، و اولیای خدا باشد. برای نام یک فرد مناسب نیست و مشکلاتی همچون مسائل روحی و روانی را برای فرد ایجاد می کند .
امیدوارم مسئولان و مدیران نهادهای مرتبط و سازمانهای فرهنگی و به ویژه خود مردم بزرگوار به این نکات توجه بیشتری داشته باشند، حفظ و حراست از فرهنگ، هنر، علم و ارزشهای انسانی و اعتقادات این مرز وظیفه همه ماست به هوش باشیم که فرصتی که از دست رفت دیر می توان دوباره آن را فراهم کرد و به این نکته هم اکنون بیاندیشیم که فردا خیلی دیر است.


جهت دریافت فایل های صوتی این گذارش به ایمیل آدرس شخصی ام یا به شمار تیلفونم پیام بگذارید
Nawedfarhad@gmail.com
+4915778432017

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

تاثیر موسیقی بالای کودکان

 تاثیر موسیقی بالای کودکان ، موسیقی روی روح و روان کودکان تاثیر مثبت دارد ، و در این پست فواید موسیقی برای کاهش اضطراب و افسردگی کودکان ر...