۱۳۹۱/۰۶/۰۵

چگونه میتوانیم یک زندگی آرام و مرفع داشته باشیم ؟


 دست یابی به یک زندگی مرفه و آسوده ،چگونه میتوانیم یک زندگی آرام و مرفع داشته باشیم و رازهای دریافت زندگی سعادتمند در چی نهفته است ؟

انسان های هدفمند و موفق همواره دنبال راه کارهای می گردند تا با سرعت و کیفیت بیشتری اهدافشان را محقق و زندگی زیبایی را برای خود و اطرافیانشان مهیا نمایند. هدف گذاری و برنامه ریزی لازم یک زندگی موفق و با نشاط است و افرادی که به دنبال خوشبختی و سعادت می گردند باید برای رسیدن به این نعمت بیکران ، هدفمند و با انگیزه حرکت کنند.
در دنیای پراضطراب و سراسر استرس امروز، آرامش و راحتی خیال و نعمتی است كه بسیاری آرزوی آن را دارند. اما برای رسیدن به آرامش تنها آرزو كافی نیست، بلكه باید قدم پیش نهاد و كاری كرد.
یک از راه های رسیدن به زندگی آسوده و عاری از مشکلات  مستحکم ساختن ارتباط ما با خداوند است که باید با خداوند ارتباط برقرار کنیم .
به همان میزان كه جسم برای ادامه حیات به هوا و غذا نیازمند است، روح و باطن نیز به هدایت الهی محتاج است. خداوند همراه كسی است كه او همراه خداوند باشد. انسان همان است كه به آن توجه می كند، پس به خداوند توجه كنید تا الهی شوید! به خدا توكل كنید. هرچه ارتباط شما با خدا، "آن نیروی عظیم و خرد لایتناهی" بیشتر و بیشتر شود، آرامش و نشاط بیشتری را در خود تجربه می كنید و هر چه ارتباط شما با خدا محدودتر شود، ترس و اضطراب بیشتری بر شما چهره می شود.
یکی دیگر از راه رسیدن به زندگی مرفه مثبت اندیشی است .
یاد بگیرید كه احساس هایتان را از طریق افكار مثبت مهار كنید. به دقت افكارتان را زیر نظر بگیرید و هنگامی كه یك فكر منفی هجوم می آورد، به جای آن یك فكر مثبت جایگزین كنید. ذهن مثبت، اوضاع مثبت را به خود جلب می كند. چه زیباست كه بهترین نیات و آرزوها و افكار را برای خود و دیگران داشته باشیم تا به اوج آرامش و شادی برسیم.

امین امیری شهروند شهر مزارشریف میگوید :- داشتن زندگی مرفه و سعادمند مربوط میشود به روح روان خود انسان ، مربوط میشود به توقعات خود شخص ، می افزاید اگر در زندگی توقعات بیشتر داشته باشیم آرامش را از آن خود ساخته نمیتوانیم ، زیرا رسیدن به زندگی آسوده و آرام مشکلات و زحمات خود را به همراه دارد بناً بر هر فرد لازم است در زندگی اعتدال را رعایت کند  .
صدا................
وی میگوید عدم دست یابی به خوشبختی در خانواده ها برمیگردد به پایین بودن سطح سواد و بر میگردد به فرهنگ و عنعنات ناپسند ، و با بیان اینکه تعلیم و تربیه درست یگانه رکن اساسی است که خوشبختی را به انسان به ارمغان میاورد .
صدا...............
آقای امین میگوید ما می توانیم با مطالعه کتابهای خوب شرکت در سیمینار های موثر و از طریق رسانه ها دانش و مهارت خود را برای خلق یک زندگی آرام و با نشاط افزایش دهیم و خاطرات بسیار زیبایی را در ذهن خود و اطرافیان خود به یادگار بگذاریم.
صدا...........
سید حسین باشنده شهر مزارشریف میگوید :- در جامعه پر تواقعات زندگی سعادت مند وجود ندارد ، تا وقتی توقعات بی مورد در جامعه حاکم باشد ، هرگاه زندگی واقعی در جامعه پیش گرفته نشود و تفاوتهای های عمیقی که بین اغنیا و فقرا در میان است برداشته نشود ما نمیتوانیم گفت انسانیکه در اجتماع زندگی میکند نیک بخت و آسوده بوده میتواند یا خیر .
صدا..............
ظریفه قاضی زاده قریه دار ولسوالی نهرشاهی میگوید :- شرط اساسی دستیابی به یک زندگی سعادتمند این است که محبت و لطف و مهربانی را سرلوحه عمل خود قرار دارد ، میگوید مهمترین عامه که باعث خوبشختی جامعه و فامیل میشود تامین بودن امنیت است ، وی گفتنی های سودمندی در رابطه به یک زندگی مشترک که میتواند خوشبختی یک خانواده را تاضمین کند دارد.
صدا
زمانی زندگی زیباست که زیبا زندگی کردن را آموخته و به آنها عمل کرده باشیم . دانش و مهارت های زندگی از جمله ابزارهای اساسی برای خلق یک زندگی موفق و زیبا می باشند. تا زمانی که ما ندانیم که با خود و اطرافیانمان چگونه رفتار کنیم ، چطور انتظار داریم زندگی زیبای داشته باشیم .


جهت دریافت فایل های صوتی این گذارش به ایمیل آدرس شخصی ام یا به شمار تیلفونم پیام بگذارید
Nawedfarhad@gmail.com
+4915778432017

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

تاثیر موسیقی بالای کودکان

 تاثیر موسیقی بالای کودکان ، موسیقی روی روح و روان کودکان تاثیر مثبت دارد ، و در این پست فواید موسیقی برای کاهش اضطراب و افسردگی کودکان ر...