۱۳۹۱/۰۸/۰۶

تاثیر موسیقی بالای کودکان


 تاثیر موسیقی بالای کودکان ، موسیقی روی روح و روان کودکان تاثیر مثبت دارد ، و در این پست فواید موسیقی برای کاهش اضطراب و افسردگی کودکان را مورد برسی قرار دادیم.


موسیقی می‌تواند میزان ضریب هوش را در میان کودکان و بزرگسالان تا 7 درجه افزایش دهد.
دانشمندان با انجام تحقیقاتی ادعا کرده‌اند افرادی که میتوانند یکی از آلات موسیقی را بنوازند باهوشترند، زندگی اجتماعی بهتری دارند و در تحصیلات خود موفق‌ترند. موسیقی بر رفتارهای کودکان تاثیر بسیار مثبتی دارد ، محققان در این باره اعلام کردند: شواهد نشان میدهد مغز موسیقیدانان از لحاظ ساختار و عملکرد با افرادی که با موسیقی آشنایی ندارند تفاوتهای زیادی دارد.

راههای تشخیص استعداد در وجود فرد


راههای تشخیص استعداد در وجود فرد ،استعداد طبیعی خود را چطور پیدا کنیم که در چی چیزی استعداد ما نهفته است و از آن بهره ببریم ؟

تعاریف متفاوتی از استعداد ارائه شده است. کلاین عالم انگلیسی (Kline)، در کتاب سنجش روانی، استعداد را چنین تعریف می‌کند: "استعداد، معمولا به مجموعه‌ای از توانایی‌هایی اطلاق می‌شود که در فرهنگ‌های خاص با ارزش به شمار می‌رود ، چند روش برای افزایش استعداد :- یکی از بهترین راه‌ها برای رشد استعداد، آگاه شدن در موردی است. استعداد ، مهارتی نیست که فقط منحصر به هنرمندان، موسیقیدانان یا نویسندگان باشد. بلکه مهارت سودمندی است که در همه نهفته است، نخستین گام این است که خود را به طور کامل وقف رشد توانائی‌های خلاقانه خود کنید.

نقش احترام در شکل‌گیری شخصیت کودک


 نقش احترام در شکل‌گیری شخصیت کودک ، آیا اهمیت احترام و توجه به کودک وی را اعتماد به نفس با عزت و کرامت و توانا ببار می آورد ؟


نیازی نیست خیلی دور بروید. مروری بر زندگی گذشته‌ی خود شما، و یا اگر خیلی طفل خوشبختی بودید، مرور زندگی یا خاطرات اطرافیان یا آشنایان به شما نشان می‌دهد که نوع ارتباط و طرز برخورد و رفتار با کودکان در اغلب موارد چگونه است! کودکان ما معمولاً آنطور که باید احترام نمی‌شوند و آنطور که لازم است مورد توجه قرار نمی گیرند.
براساس برخوردی که با کودک می‌شود، او در مواردی بزرگ پنداشته می‌شود. گاهی خطاب مادر به یک کودک هفت ساله چنین است: “تو نمی شرمی؟ کلان دختر شدی ولی یاد نداری چای دم کنی. او خدا، پیش مردم چطور سر بالا کنم؟

تاثیر موسیقی بالای کودکان

 تاثیر موسیقی بالای کودکان ، موسیقی روی روح و روان کودکان تاثیر مثبت دارد ، و در این پست فواید موسیقی برای کاهش اضطراب و افسردگی کودکان ر...